Tätä on luvassa:

Kirjoitan elämästä ja ystävyydestä. Kirjoitan siitä kun elämä potkii päähän. Kirjoitan teorioita miehistä, tunteista, parisuhteesta ja siitä kuinka se kestää vaikka töitä tehdään pahimmillaan 12 h/vrk ja ei ehditä kunnolla näkemään. Kirjoitan siitä miten koen ammatillisuuden elämässäni. Joitain vanhoja kirjoituksia, kuten runoja ja satuja, siirtelen tänne arkistojen kätköistä. Myös arjen ilot ja liikkuminen näkyy blogissa.

Toivottavasti viihdyt seurassani. Otan mielelläni vastaan mielipiteitä, ajatuksia ja kommentteja. Sähköpostillakin saa lähestyä: nuvo.niina@gmail.com

Tervetuloa minun maailmaani.

perjantai 20. toukokuuta 2011

Päivä 7: Paras ystäväni

Minä en osaa määritellä vain yhtä parasta ystävää, kun totuuden mukaisesti heitä on useampia. Ehkä olen päässyt jo siitä iästä pois, että pitäisi olla paras ystävä. Hyviä ystäviä minulla on muutama. Heille voin oikeastaan kertoa aivan kaiken ja voin avautua juuri silloin kuin siltä tuntuu. Esittelen tässä 5 henkilöä, jotka ovat kaikki minulle hyvin tärkeitä. Henkilöt ovat satunnaisessa järjestyksessä. Ja tässä on heistäkin vain muutama sananen.

1. Maria

Maria on henkilö, jonka olen tuntenut yläasteelta asti.  Kahdeksannelta luokalta asti me olemme pitäneet hyvin tiivisti yhtä. Oikeastaan voisi sanoa, että niin myötä- kuin vastoinkäymisissä. Maria on valoisa persoona ja ajatuksen tasoltaan hieman järkevämpi kuin minä. Olemme edelleen aktiivisesti tekemisissä, tosin lähinnä puhelimen välityksellä, kun aikataulut eivät mene yksiin. Hän on henkilö kenen vuoksi olisin valmis tekemään ihan mitä tahansa.

2. Raipe

Raipe on sitten jo astetta vaikeampi. Me on tunnettu riparin alkujaksosta asti ja siitä on jo niin monta vuotta. Vuosien saatossa siitä isonen - pikkunen asetelmasta on kasvanut luja ystävyys suhde, joka on kestänyt hyvin paljon. Raipe on mahtava ihminen ja aina valmis neuvomaan. Ja parasta on se, että tiedän, että hän kuuntelee silloin kuin siihen on oikeasti tarvetta, mutta hän osaa myös innostaa mm. opinnäytetyön kanssa. 

3. Jenni

Jenni on ihminen, joka on värikäs, räiskyvä, ammattitaitoinen ja ennen kaikkea tosi ystävä isolla T:llä. Hän on ihminen kenelle voin vain soittaa ja sanoa, että "Haista paska", tai aloittaa keskustelun tyyliin "V***u, S*****a jne. On päiviä, jolloin en valitettavasti voi elää ilman Jenniä ja tämän myöntämisestä saan varmasti kuulla seuraavat kymmenen vuotta. Mutta, jotta henkilö ei jäisi leijumaan niin tasoitetaan tilannetta sillä, että jos ei Jenniä olisi niin kenelle sitten voisin aukoa päätäni urakalla? Ennen kaikkea Jenni on kuin muuri. Siitä ei tietoa saa ulos, jos joku luottamuksella hänelle jotain kertoo. 

4. Sanna

Sanna, ystävä, jonka kanssa jaoin huoneen melkein kolmen vuoden ajan. Paras kämppis, jonka minä olisin voinut saada. Me olemme tulleet pitkän matkan yhdessä myös niiden vastoinkäymisten läpi. Sannaan olen ihan liian vähän yhteyksissä, mutta silti hän on yksi parhaista ystävistäni ja yksi niistä, jonka tulen varmasti muistamaan läpi koko elämäni.

5. Mira

Viimeisimpänä, muttei suinkaan vähäisimpänä on Mira. Hänet olen ajallisesti tuntenut lyhyimmän aikaa, mutta Mirassa on jotain sellaista, mikä sulatti minun sydämeni melkein heti. Hän on aidosti oma itsensä ja rehellisesti täysin aito ihminen. Mira on aivan mahtava persoona ja nyt jo tuntuu siltä, että olisin tuntenut hänet koko elämäni ajan. Mirassa on jotain, mitä aika harvalla muulla on. Hän jakaa positiivista asennetta ja jaksamista ympärilleen. Etenkin minulle.



Tässä oli lyhykäisyydessään pikainen esittely minun tärkeimmistä ja rakkaimmista ystävistä, joista kukaan ei ole toistaan "heikommassa" asemassa. Nämä ovat niitä ihmisiä, joiden käsiin voisin luottaa jopa oman elämäni. Joskus olisi hauska saada nämä kaikki ihmiset saman katon alle ja nähdä, voisiko tästä sekameteli sopasta tulla jotain.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti