Tätä on luvassa:

Kirjoitan elämästä ja ystävyydestä. Kirjoitan siitä kun elämä potkii päähän. Kirjoitan teorioita miehistä, tunteista, parisuhteesta ja siitä kuinka se kestää vaikka töitä tehdään pahimmillaan 12 h/vrk ja ei ehditä kunnolla näkemään. Kirjoitan siitä miten koen ammatillisuuden elämässäni. Joitain vanhoja kirjoituksia, kuten runoja ja satuja, siirtelen tänne arkistojen kätköistä. Myös arjen ilot ja liikkuminen näkyy blogissa.

Toivottavasti viihdyt seurassani. Otan mielelläni vastaan mielipiteitä, ajatuksia ja kommentteja. Sähköpostillakin saa lähestyä: nuvo.niina@gmail.com

Tervetuloa minun maailmaani.

maanantai 20. kesäkuuta 2011

Ihania ompelujuttuja - Osaisinko minäkin?


Olen tänään juossut ympäri keskustaa etsiessäni mitä eriskummallisempia asioita. Tosin järkyttävän päänsäryn kanssa. Kerronpa teille mistä tämä kaikki johtuu.

Eilen olin tosiaan kyläilemässä hyvän ystäväni luona. Katselimme valokuvia ja vaihdoimme kuulumisia. Samalla hän kertoi aloittaneensa ompelemisen. Hän kertoi ommelleensa pupuja lahjaksi ja omaan kotiin koristeeksi. Hän oli ollut ihan kurssilla ja siitä sitten innostunut. Katselin ystäväni ja hänen miehensä lahjaksi saamia nukkeja ja ihastelin, kuinka morsiannukella oli melkein samanlainen hääpuku kuin ystävälläni oli ollut omissa häissään. Ystäväni kertoikin äitinsä tehneen morsiuspari nuket ja minä olin aivan haltioissani.

Siitä se ajatus sitten lähti. Jos näin voi sanoa. Ystävättäni tekemät puput olivat niin suloisia, että ajattelin itsekin kokeilla, joskos minäkin osaisin sellaiset tehdä. Niinpä olen tänään käynyt hakemassa hieman kangasta ja vanua ja muuta sellaista pientä jota ajattelisin tarvitsevani parin pupun tekoon. Lisäksi kävini kirjastosta lainaamassa muutamia kirjoja, jotka käsittelevät juurikin näitä hahmoja. 

Kyseessä on siis Tilda -hahmot, joita on joka lähtöön. Katsotaan mitä tästä tulee. Ainakin olisi työmatkoille jotain viihdykästä tekemistä lukemisen sijaan. Etenkin, kun ajattelin kokeilla ihan puhtaana käsityönä näiden tekemistä. Minulla kun ei ole omaa ompelukonetta ja kangaskaupasta vakuuteltiin, että käsinkin näitä voi ommella.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti